torsdag 10. november 2011

Jeg skriver videre

Jeg skriver dikt. Ja, jeg har til og med gitt ut diktbok. Ser du under fanen "Fra hjertet" her i bloggen kan du lese mer om den. Har fortsatt bøker igjen, så bare gi fra deg et pip om du vil kjøpe en eller flere :)

Hvor ofte jeg skriver varierer. Kommer an på så mangt, egentlig. Nå har jeg skrevet to dikt på under ei uke. Fornøyd med det, ja ;)

Det er forskjellig som inspirerer meg til å skrive. I går hadde jeg en prat med en god venn. Den samtalen inspirerte meg til å skrive et dikt. Har lyst til å dele det med dere blogglesere. Diktet er såpass nytt at det ikke har fått noen tittel ennå.


Det triller noen tårer nedover kinnet mitt.
De er som perler, så verdifulle og blanke.
Og grunnen til at de triller i dag
er at jeg ble møtt med ekte omtanke.

En venn ga meg av sin tid.
Han lyttet til det jeg føler er viktig.
Jeg fikk sette ord på mine tanker.
Jeg fikk være meg, helt gjennomsiktig.

Så er det ikke stort han kan gjøre
for å forandre på min situasjon.
Men å snakke åpent med en venn
er lindrende medisin så god som no`n.

Sammen er det lettere å bære.
Delt sorg blir bare halvparten så stor.
Og midt i mellom gode venner
- ja, det er der håpet bor!

2 kommentarer:

Beate sa...

Takk for at du deler diktet med oss <3

ANNE TORILL sa...

Hei;))
Så koslig blogg du har:)
Arti at d e fleir verdalinga i blogglandia:)
Hænge mæ på som følgeren di:))
Ønske dæ en fin-fin onsdag.
Nu har itj æ bilde på bloggen min, men du veit kæm æ e:))