fredag 7. mars 2014

Bursdagsgave og tøfler

 Da pappa fikk se vottene mine kom det en "diskret" melding om at han tilfeldigvis hadde bursdag snart... Og ikke nok med det, men han kunne gjerne ta i mot et sånt par votter. Og de skulle helst være grå.
Jeg tok hintet, for å si det sånn ;) Så jeg kjøpte grått Fritidsgarn og satte i gang. Syns vottene mine ble nesten litt kort sånn over håndleddet, så pappa sine strikket jeg noen omganger lengre.
Her er et litt dårlig mobilbilde, men det viser i hvertfall størrelsen på dem før toving. Hadde ikke strikket tommel her ennå, ser jeg. Men du får en viss peiling. De nådde helt til albuen min. Skikkelig svære! Men skal det bli størrelse large etter toving, så må det være svært før toving.

Syns alltid det er litt nervepirrende med sånne tovingsprosjekt. Selv om jeg nå har prøvd meg på toving med Fritidsgarn i min maskin før, så. Man bruker jo en del timer på å strikke noe, og så kan det ende opp med fiasko etter å ha vært en tur i vaskemaskina... Men det gikk bra denne gangen også!


Hånda mi ble liksom litt lita i forhold ;) Kjekt at min kjære stilte som votteprøver, da. Han har passelige hender til å forme vottene etter.


I går fikk jeg somlet meg til å feste trådender og sy sammen et par lommetøfler jeg har hatt ferdig ei stund også. De er strikket i beige Smart. Pyntet dem med rødrosa hjerteknapper. 


Nærbilde av den ene knappen.


Vottene har blitt overlevert i dag, og tøflene har også fått ny eier. Men jeg har fortsatt flere prosjekter på gang og mye jeg har lyst til å strikke. Så strikkedamen fortsetter å strikke og blogge :)

7 kommentarer:

Unknown sa...

Fine votter! De er sikkert gode og varme:)
Slike lommetøfler har jeg tenkt lenge at jeg skulle strikke...men det er så mye en skulle gjort! Stilig med hjerteknappene:)
God helg!

Berit sa...

Så flott presang, han ble nok fornøyd når han fikk slike flotte votter. Kjempefine lommetøfler også.
Det er kjekt å strikke presanger :)
Ha en flott lørdag.

Lisbeth sa...

Gøy når noen ønsker seg hjemmestrikkede produkter. Vottene ble fine, sikkert gode og varme også :) Herlige knapper som pyntet fint opp på tøflene. Ha en super lørdag!

Marit Johanne sa...

Det var nok en gave som varmet, i dobbel betydning! Det er morsomt å strikke noe en vet noen ønsker seg.
Ha en riktig god helg!

Kirsti sa...

Så fine plagg du har strikket! Heldige mottakere:)

Anonym sa...

Så flott med tovede votter i gave! Jeg har prøvd meg på slike jeg også, men syntes de var så himla kjedelig. Nå strikke jeg i safir da, tror kanskje jeg må prøve i fritidsgarn en gang :)

Og slike lommetøfler er så hærlige!

Unknown sa...

Det er moro å gi bort en hjemmelaget gave som en vet er ønsket. Tova votter er deilig å bruke, fine er de også. :)