lørdag 30. august 2014

Prosjekter, planer og utstyr (og noe mer)

Når jeg strikker bruker jeg ofte ei notatbok underveis. Der noterer jeg hvordan jeg har gjort ting, hvor mange ganger jeg har felt f.eks. og sånt noe. Det funker så mye bedre enn ørten post-it-lapper rundt omkring. De har en tendens til å forsvinne, nemlig... Nå har jeg snart skrevet ut boka jeg har, så det var på tide å kjøpe ny. Valget falt på denne på Nille. Er den ikke søt?


Det gikk opp for meg for noen dager siden at det var fire måneder til jul. På tide å planlegge, kjøpe inn og begynne med julegaveproduksjonen! Så jeg har vært på butikken og kjøpt Fritidsgarn. Det skal bli til tovede votter.


Ellers, så har jeg strikket en Nøstebarn-hals. Valgte å bruke babyull fra Dale. Det har ca. samme strikkefasthet som garnet som er brukt i oppskriften. Halsen er ferdigstrikket, men har ikke montert den og festet tråder ennå. Halsen skal lille Emil nevø få.


I dag fikk jeg forsinket bursdagsgave fra mamma`n til Emil, altså søsteren min. Hun syns jeg trenger å bli minnet om dette innimellom. Hun har så rett... Et stykk rørt storesøster her!

Ingen kommentarer: