lørdag 24. september 2016

Dæm har laga karamella!

Line Kristine gjør ting hun ikke kan. Denne gangen har jeg prøvd å lage karameller, nærmere bestemt lakriskarameller. Det var naturligvis flere ingredienser enn fløte, sukker og lakrispulver, men det var nå det jeg hadde tatt fram da jeg fant ut jeg skulle ta bilde. Oppskriften fant jeg på bloggen Det søte liv. Lakrispulveret kjøpte jeg på Kitch`n, for den som evt. måtte lure på det.


Å lage karameller fikk meg til å tenke på denne reklamen. Derav tittelen på blogginnlegget. Syns den er morsom, jeg :)


I dag stod jeg opp litt ekstra tidlig sånn at jeg skulle rekke å dele opp karamellene, pakke dem inn i matpapir og ta med noen av dem på jobb. De satt litt fast i forma jeg brukte, så ikke alle ble like fine å se på. Her er vel en av de fineste. Innpakningen ble ikke så stilig som på bloggen med oppskriften heller, men skitt au. Gode ble de åkke som! Og det er vel egentlig det viktigste, skulle jeg tro?


Og her er en av de litt mindre vakre ;)


Så nå kan vel å lage karameller flyttes over til lista over ting jeg får til. Kjekt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Flinkc deg:) Elsker lakris!!!! Å takk for tips om lakrispulver på kitch'n:) Brukte du bakepapir i forma? Kanskje lurt med olje oppå bakepapiret for å unngå at de setter seg fast? For meg er sjarmen med hjemmelaget at utseende ser hjemmelaget ut❤
-Anne Torill-

Refleksjon på livsvegen sa...

Så flink du!
Barndomsminner :-)
Bestefar som budde på loftet heime laga alltid så gode karameller..

God helg!

Ruths datter sa...

Høres godt ut da.God helg videre.
Klemz

Bodil sa...

Mmm, så godt :)

Elisabeth sa...

De så virkelig gode ut. Mamma og pappa lagde ofte karameller da jeg var liten 😊