søndag 2. juli 2017

Dilla... på lilla...

Dilla på lilla har jeg nok hatt en stund, gitt. Jeg prøver å velge andre farger også når jeg skal strikke f.eks. Men da ender det ofte opp med "trygge" farger som grått, brunt, svart, hvitt. Det blir litt kjedelig i lengden det også. Tror jeg skal prøve å være litt bevisst på det en stund framover.


Sånn bortsett fra lilla, så har jeg en tendens til å få dilla på å strikke en ting. I det siste har det gått mye i kjøkkenhåndklær. De er strikket etter denne oppskriften. Det vil si, jeg har strikket bare to av variantene, nærmere bestemt de to med mønster (de i gult, lengst til høyre på oppskrifts-bildet).


De to nederste i stabelen min er strikket i Mandarin Medi, og på de to øverste har jeg brukt Mandarin Naturell. De to garnsortene har samme løpelengde, og gir derfor like store håndklær. Jeg syns imidlertid at Mandarin Medi gir et litt tykkere og litt tyngre håndkle. Føles det som, i hvert fall. Men begge garnsortene er 100 % bomull, har samme løpelengde og passer begge (i følge Sandnes garn sin nettside) utmerket til interiørprodukter som håndkle, kluter og grytekluter.

Fakta om håndklærne:
Oppskrift: fra Pt design (hefte nr. 139, påske 6)
Garnmengde: 100 g (jeg har brukt Mandarin Medi eller Mandarin Naturell)
Størrelse: 38 x 48 cm
Pinner: nr. 4 

3 kommentarer:

Bundingen sa...

Kjenner til det der med å ha dilla på lilla. Det kunne vært noe verre....
Fine håndklær, og garantert gode i bruk! Jeg strikker også gjerne flere like ting når jeg først er i gang. Det går da så fort og greit når mønsteret sitter i fingrene. Akkurat nå er det selbuvotter på gang her, par nummer to.

Fortsatt god sommer i Trøndelag!

Klem

Ruths datter sa...

Lilla er fint det. Koselig strikk.
Klemz

AnnetteK sa...

Lilla er jo så fiiint!
Kjøkkenhåndklær er jo flott sommerstrikk det da, ikke for varmt å holde på med!