søndag 5. juli 2009

Radiogudstjeneste fra Levanger kirke





I dag har jeg avsluttet min "karriere" som frivillig tekstleser i Levanger kirke. Kan ikke helt skjønne at det er 13 1/2 år siden jeg begynte... Det er en ganske stor del av livet mitt! Jeg har trivdes som tekstleser. Har opplevd det som meningsfullt og godt. Men å kombinere tekstleseroppgaven med klokkerjobben og at jeg er opptatt noen søndager i Frelsesarmeen har etter hvert blitt ganske vanskelig. At jeg bor i Verdal og er avhengig av tog for å komme meg att og fram har heller ikke gjort det enklere. Derfor føles det riktig å avslutte tjenesten i Levanger kirke nå. Ikke fritt for at det er vemodig, men det er noe med at det er en tid for alt. Og dessuten: kirka står der, og jeg er alltid hjertelig velkommen dit :)






Det var ikke på hvilken som helst måte jeg avsluttet
"karrieren"! Dagens gudstjeneste fra Levanger kirke ble nemlig
sendt på radio! Trenger jeg å si at jeg var temmelig nervøs?
Men det gikk bra :) Prøvde å overse mikrofonene og å glemme
tanken på hvor mange som hørte på rundt i de tusen hjem...
Dessuten ba jeg en bønn. "Kjære Gud. Det er for deg jeg gjør dette. Hjelp meg å slappe av og puste". Det hjalp :) Og fikk du ikke hørt gudstjenesten på radio tidligere i dag, så kan du gå inn på NRKs nettradio og høre den der: http://www.nrk.no/programmer/sider/gudstjenesten/

Ingen kommentarer: