mandag 3. oktober 2016

Andre karamellforsøk

I går kveld lagde jeg lakriskarameller igjen. Forrige gang brukte jeg en ganske liten aluminiumsform uten bakepapir eller smøring av noe slag. Dermed satt karamellene litt fast da jeg skulle ta dem ut av formen, og ble litt store og ujevne. Denne gangen brukte jeg en vanlig, firkantet bakeform på 13x33 cm. Den kledde jeg med bakepapir, og da ble det jo kjempelett å bare løfte den ferdige karamellen ut av formen.


Husker ikke helt hvor jeg leste det, men så et sted at det kunne være lurt å bruke pizzahjul når du skal skjære opp karameller. Så det prøvde jeg i dag, og det funket kjempebra! Verdt å notere seg bak øret (eller et annet lurt sted) om du har tenkt å lage karameller. Med pizzahjul ble det lettere å få hver enkelt karamell jevnere og mindre også. Dermed fikk jeg også til å pakke inn dem finere.


Ta da! En boks full av deilige lakriskarameller! :)

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Dette er saker, tenker jeg. Synes jeg kjenner smaken. Skal du selge dem på markedet? Takk for gode tips!

Klem

Berit sa...

Mmmmm, de så gode ut! Kanskje jeg skal prøve meg :)