onsdag 12. oktober 2016

Og der fikk luene dusker også, gitt!

Nå er både den røde og den blå nisseluen helt ferdig. For nå har de fått dusk begge to.


Jeg har ikke laget dusk så mange ganger, i hvert fall ikke denne typen dusk. Så jeg fant ut jeg skulle sjekke på Youtube om jeg fant en grei video som viser hvordan det gjøres. Men jeg begynte med å søke på dusk, og det funket ikke helt. For da søkte Youtube på det engelske ordet dusk (skumring), og det ble jo ikke helt riktig ;) Men når jeg søkte på det engelske ordet, nemlig tassel, så ble det straks bedre. Her ser du en av videoene jeg fant.


Og kan du ikke engelsk, så skulle det være mulig å forstå dette likevel ved å bare se på.
Nå er jeg i gang med en rød nisselue til. Tenker å prøve å selge dem på husflidsmesse i slutten av måneden. Må bare finne en lur måte å henge dem opp på eller noe sånt. Det er jo viktig at de vises godt og ser fristende ut for potensielle kjøpere. Hm... Tenke, tenke...

3 kommentarer:

Marianne sa...

Ja, det er mye man kan finne ut på YouTube:-) Luene ble fine, så de får du nok solgt nå i førjulstiden. Ha en fin kveld! Hilsen fra Marianne

Ruths datter sa...

Takk for link til oppskrift. Flotte luer.
KLem

Bodil sa...

Fine huer, og fine duskar. Vil tru dei blir populære :)