fredag 13. januar 2017

Bittesmå votter

Det vil si, foreløpig er det bare en. Fikk så lyst til å prøve å strikke sånne bittesmå votter.
Oppskriften fant jeg i bloggen til Rannveig. Jeg var spent på om jeg fikk til mønsterstrikken fint helt oppi toppen, men dette ble da ikke så verst det, vel?


Svære greier, ikke sant? Her ser du mønsteret på baksiden.


Garnet er noe superwash fra Europris jeg har hatt liggende lenge. Jeg veide garnnøstene etter jeg var ferdig med votten, og fant ut at jeg har brukt 13 gram av bunnfargen og 7 gram av mønsterfargen. Det vil si at to nøster holder til et par med mørkeblå bunn/lyseblå mønster og et par med lyseblå bunn/mørkeblå mønster. To par votter av mindre enn 100 gram garn, med andre ord. Ikke akkurat et garnsluk, men jeg syns dette var et artig strikkeprosjekt. Nå er det bare å legge opp til nummer to!

Apropos garn fra Europris. Tror du ikke de hadde 30% rabatt på alt av garnet sitt da jeg var innom en dag tidligere i uka, da? Og så jeg som prøver å slanke garnlageret mitt. Jeg kom ut med 6 nøster Tuva, et garn jeg liker veldig godt til kopptuestrikking. Nå er riktignok dette garnet kjekt å ha og strikke flere kopptuer av, for det er så snedig å ha noen tuer liggende i tilfelle man trenger en gave eller to. Men jeg skulle jo egentlig ikke kjøpe noe mer garn på en stund nå, hadde jeg tenkt. Ja, ja. Skylder på Europris, jeg. For det kan jo ikke skyldes en brist i min viljestyrke? ;)


3 kommentarer:

Bodil sa...

Den var fin :) Kjekt å få brukt opp restar på småplagg. God helg.

Lisbeths Verden sa...

Ååå helledussen, de var søte. Ha en fin helg, klem fra beth

Berit sa...

Herlig fine små votter. Garnsalg er farlige greier ja :)
God lørdag til deg.