søndag 26. november 2017

Kreativ medisin

Hva gjør du når tankene blir blå, grå eller kanskje endatil mer eller mindre svarte? Jeg for min del tyr ofte til kreative puslerier.


De siste dagene har vært litt sånn "så där". Da måtte jeg finne på noe. Og det å pusle med noe og skape noe er fint både for å holde tankene unna, men også for å få litt mestringsfølelse. Jeg vet jeg har skrevet om akkurat dette flere ganger her på bloggen, og dette er antageligvis ikke siste gangen heller :)

Denne gangen har dette resultert i flere ting:
* utprøving av en ny bakeoppskrift. Jeg har bakt anishjerter. Det vil si, i oppskriften står det anisstjerner, men det er bare fordi hun som har laget den brukte stjerneutstikker.
* siste finish på den strikkede ryggsekken til dukka. Det var ikke så mye som gjenstod, men det er så lett å utsette det siste småpirket.
* og så har jeg laget en stjerne av små trekuler. Ideen (og instruksjonsvideoen) fant jeg hos jaqulinesplats på Instagram. Hun har brukt større kuler og laget gryteunderlag. Jeg fant ut at jeg ville prøve en mindre variant før jeg evt. kjøper større kuler, sånn for å se om jeg forstod framgangsmåten.

I tillegg har jeg fått ferdig en gammelrosa kjole. Men den ligger til tørk og mangler knapper, så den får jeg vise fram senere.

Ingen kommentarer: