lørdag 25. november 2017

Ryggsekk til dukka

Jammen klarte jeg å lage ryggsekk til dukka også, gitt!


Det var til dels et skikkelig pirkearbeid. Særlig å sy på selene.


Men det ble bra til slutt.



Oppskrift fant jeg i boka Dukkestrikk av Frøydis Hauge Høiland. Du ser den forresten avbildet på forsiden av boka. Du ser også at jeg har laget den litt annerledes. Jeg har laget knapphull og sydd i knapp, og så droppet jeg flagget.


Det gikk med i underkant av ett nøste Dale babyull på pinner nr. 3.

Jeg fant flere ting i denne boka jeg kan tenke meg å lage, så det er ikke umulig at det kommer mer dukkestrikk her på bloggen etter hvert.

1 kommentar:

Bundingen sa...

Jeg har visst ikke vært innom her på ei stund. Jeg har vært travelt opptatt med å forberede julemarked, og dagene har bare gått i rasende fart. Koselig den ryggsekken! Ser du bruker kreativitet som "terapi". Alltid kjekt med noe å konsentrere seg om og være opptatt av. Denne mørkeste tida kan være krevende for mange.

Ønsker deg en fin start på uka!

Klem